Margot over de primary

16 september 2013

foto 2

PvdA-voorzitter Hans Spekman lanceerde begin 2012 het idee om de politiek leider of lijsttrekker van de PvdA te kiezen door middel van brede voorverkiezingen (primaries), waarbij niet alleen de leden de lijsttrekker kunnen kiezen, maar ook niet-leden worden uitgenodigd om mee te stemmen. Een voor de Nederlandse politiek uniek voorstel!

De PvdA in Zoetermeer is, vooruitlopend op eventuele landelijke PvdA-primaries, één van de eerste drie steden waar de lijsttrekker voor de Gemeenteraadsverkiezingen van 19 maart 2014 door een brede voorverkiezing wordt gekozen. We hebben de uitdaging van Hans Spekman voortvarend opgepakt en ik ben daar als lijsttrekkerskandidaat heel erg trots op!

De PvdA in Zoetermeer wil een partij zijn die de discussie in alle openheid durft aan te gaan, en de mening en stem van de Zoetermeerse kiezers op waarde schat. Als je mensen vertrouwt, krijg je vertrouwen terug, is onze boodschap! De PvdA in Zoetermeer wil de burger meer bij de lokale politiek betrekken. Zij wil een open en transparante partij zijn, waarin ook niet-leden mee mogen doen en mee mogen praten. Zij wil graag de burgers van Zoetermeer laten zien wat ze vindt, doet en bereikt.

Ik heb er als kandidaat heel veel zin in om de sportieve strijd met Frans Muijzers en Taco Kuiper aan te gaan. Natuurlijk zijn we alledrie overtuigde sociaal-democraten en hebben we qua standpunten veel overeenkomsten. Er zijn echter ook verschillen in politieke focus, en dat zal de komende weken duidelijk moeten worden. We zijn alledrie eveneens zeer verschillende persoonlijkheden met verschillende leiderschapsstijlen. Dus er valt echt wat te kiezen!