Primary campagne gestart!

16 september 2013
Foto Foto: Werner Kasten

Zaterdag 14 september was het zover! Op Palensteindag en bij het winkelcentrum in Noordhove kon het Zoetermeerse publiek voor het eerst kennismaken met de PvdA-kandidaten voor het lijsttrekkerschap voor de gemeenteraadverkiezingen in maart 2014.

Het was jammer genoeg een regenachtige dag, waardoor de Palensteindag letterlijk en figuurlijk in het water viel. Jammer voor al die vrijwilligers en organisaties die zo hun best hebben gedaan er iets moois van te maken! Gelukkig lieten onze PvdA-vrijwilligers zich door een beetje regen niet uit het veld slaan. Ook in Noordhove werd informatie verschaft over de primary en werden kiezers ingeschreven.

De PvdA biedt ook niet-PvdA-leden de mogelijkheid om een keuze te maken uit drie kandidaten voor het lijsttrekkerschap. Dat is nog nooit vertoond in de Nederlandse politiek en daar moeten veel Zoetermeerders nog wel even aan wennen: “HĂ©, er zijn toch nog helemaal geen verkiezingen?”, zo werd er vaak gezegd. Als je echter vertelt dat Zoetermeerders zo niet alleen de PvdA-lijsttrekker kiezen, maar ook meedoen  aan een unieke modernisering van de huidige politiek, dan begrijpt men het wel en vindt men het ook wel bijzonder. Welke andere partij zet haar deuren zo ver open voor niet-leden, en dus voor alle Zoetermeerders?

De keuze voor het lijsttrekkerschap van een politieke partij is dus voor het eerst voor alle burgers toegankelijk. Zoetermeerders die geen lid zijn van de PvdA kunnen zich de komende 5 zaterdagen nog laten registreren als kiezer. Zaterdag 21 september kan dit tussen 11.00-15.00 uur in winkelcentrum Oosterheem en winkelcentrum Meerzicht.
Doet u ook mee? U kunt zich melden bij de PvdA-kraam met een legitimatiebewijs en een recent poststuk dat aan u is geadresseerd. Daarmee toont u aan dat u daadwerkelijk in Zoetermeer woont.

Als tegemoetkoming in de registratiekosten vraagt de PvdA 2 Euro. U krijgt daarvoor terug: de mogelijkheid tot stemmen, een leuk en handig cadeautje, een kopje koffie of thee op het stembureau en gratis toegang tot de feestelijke uitslagenavond in 2B-Home op zaterdag 19 oktober (en het eerste drankje is van de PvdA). Daar is live muziek aanwezig en Diederik Samsom maakt de uitslag bekend.