Verslag bijeenkomst in Paloeloe

7 oktober 2013

DSC_0877   DSC_0919 DSC_0941

De PvdA voelt zich van oudsher zeer verbonden met de Surinaamse, Antilliaanse en Indische gemeenschappen in Nederland en organiseerde daarom op zondagmiddag 6 oktober in Paloeloe een politieke bijeenkomst voor Surinaamse, Antilliaanse en Indische Zoetermeerders. De PvdA wil graag weten wat zij belangrijk vinden, bijvoorbeeld op het gebied van zorg, werkgelegenheid of de leefbaarheid in de wijk. Wat verwachten zij van de lokale politiek? Waar moeten we ons sterk voor maken? Waar moeten we ons extra voor inzetten?

De drie lijsttrekkerskandidaten van de PvdA (Taco Kuiper, Margot Kraneveldt en Frans Muijzers) en raadsleden waren aanwezig om te luisteren en vragen te beantwoorden. Er waren geen grote aantallen mensen, maar met de aanwezigen ontstonden toch leuke en levendige discussies, o.a. over zorg, het behoud van de wijkposten, het verbeteren van de openbare veiligheid en de mogelijkheden van verenigingen mbt huisvesting en subsidie voor het organiseren van activiteiten voor brede doelgroepen. We hebben zeker dingen gehoord die we mee kunnen nemen in ons verkiezingsprogramma of waar we extra aandacht aan moeten schenken in de komende raadsperiode. Dank aan allen voor hun inbreng en aan Paloeloe voor de gastvrijheid!